onsdag 27 april 2011

Träningsprogram nybörjarlöpning

Så har jag kommit till vecka 3 i mitt träningsupplägg inför Blodomloppet.
Denna vecka ökar jag löpningen från 1.30 min till 3 min som mest i intervall med rask promenad. Körde första passet igår och det gick över förväntan med tanke på lederna. Kände av fotlederna någon timme efter träningen men inget extra idag, hurra. Däremot tycker jag inte att flåset hänger med. Trots att jag försöker hålla mig till ”prattempo” sticker pulsen iväg så att jag låter som ett bättre lokomotiv. Och jag kan garantera att det inte blev mycket pratat med maken som var med ut.
Begriper inte hur jag skall få till det att springa långsammare för att inte pulsen ska bli för hög, då stannar jag ju. Jag måste ju ändå ha lite driv i steget för att komma framåt. Slösar jag kraft på annat, har jag dåligt steg, flaxar jag med armarna för mycket? Det blir till att skicka iväg några frågor till coach igen.
Här kan du ta upp hela programmet på nybörjarlöpningen.
Träningsprogram Nybörjarlöpning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar