måndag 23 maj 2011

Magiska gränsen nästan sprängd!

Äntligen har jag kommit ut och kört mitt 20 min pass. Och jag klarade nästan att springa sammanhängande i 20 min. Blev tvungen att gå i några uppförsbackar pga att jag började låta som ett ånglok samt att benen inte riktigt orkade. Men då tänkte jag på Lars coach råd att det är bättre att fixa 19 min än att plåga sig upp i 20 min.

Annars är jag inne i en typisk mellanperiod, resa med jobbet och andra tidskomponenter har gjort att jag under drygt en vecka fallit ur rutinen för träning. Oj så fort det går att tappa tråden när vardagsmönstret bryts. Men denna vecka hoppas jag på att kunna köra enligt plan igen.

Det är ju för i all sin dar bara dryga 2 veckor kvar tills det är dags att stå på startlinjen för blodomloppet.
Efter 20 min passet här om dagen börjar jag så sakteliga tro på att detta faktiskt kommer fungerar riktigt skapligt. Visst fick jag lite lagom träningsvärk i benen dagen efter men inte mera ont i fötter och övriga leder.
Seger!

Så här ser veckans upplägg ut...
6
Värm upp m. 5 min rask promenad.
Spring i 5 minuter.
Gå i 3 minuter.
Spring i 8 minuter.
Gå i 3 minuter.

Värm upp m. 5 min rask promenad.
Spring i 10 minuter.
Gå i 3 minuter.
Spring i 10 minuter.

Värm upp m. 5 min rask promenad.
Spring i 25 minuter utan att gå.

2 kommentarer:

  1. Bra sprungit och kämpat Elin och lycka till med veckans pass.

    Hur tycker du att löpskolningsövningarna fungerar?
    Känner du att kroppen svarar på övningarna och att den tål denna typen av belastning.

    SvaraRadera
  2. Tack coach! Sanning att säga så har det varit skralt med löpskolningsövningar de senaste 2 v. Men min totala upplevelse är att ffa fotleder och framfötter verkar ha blivit stabiliare/starkare för jag får inte lika ont under och efter träningen i fötterna som för ca 1 mån sedan. Så det går åt rätt håll.

    SvaraRadera