onsdag 22 juni 2011

Åter i Sverige...

Nog med alla bortförklaringar, i morgon börjar min sommarträning!

Det kan jag säga för att kroppen känns lite bättre efter det senaste droppet. Jag kommer trappa upp stavgången och träna på gym två gånger i veckan, dessutom ska jag delta i sommarträningen på Danderyds sjukhus. Den består av styrketräning och vattengymnastik två gånger per vecka under hela sommaren, utom den vecka jag är på besök hos släktingar i Skåne.

Det känns som att jag skulle behöva ett mätbart mål att arbeta emot och inte bara allmänt välbefinnande och en acceptabel vikt. Jag vet bara inte vad det ska vara, möjligen något motionslopp men jag kan och vill inte springa/jogga så det måste vara något där jag kan stavgå. Vad kan jag annars ha för mål att träna mot? Är det någon som har något bra tips?

Hur var det då på Åland? Man kan sammanfatta det med ett ord; regnigt! Hur gick det då med träningen? Stavarna glömde jag, i all hast, hemma, men gummibanden fick jag med mig. Jag tränade med dem och tog ett par promenader emellan regnskurarna. Förutom det umgicks jag med familjen, utforskade min svärmors barndomstrakter, spelade sällskapsspel och hade det väldigt trevligt.

Nu tar jag sommarpaus från ”bloggandet”, vem vet, vi kanske hörs till hösten igen!

Allt gott och lev väl i vår vackra sommar!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar