måndag 13 juni 2011

Hej igen!

Just nu händer det mycket i mitt liv! Förutom det dagliga livet och det faktum att jag får förmånen att komma tillbaka och ”blogga”, så har jag i dag varit med på en filminspelning. Till råga på allt var det jag som hade ”huvudrollen” och min man och hund hade varsin biroll, alla ni som läser det här kommer att kunna se resultatet av det under nästa år.

Det var roligt, lärorikt och fascinerande att få se hur det går till att spela in en film. Av bara några timmars arbete, kan jag nog dock sluta mig till att det inte är något glamoröst jobb. Gå fram och tillbaka, göra samma sak och säga samma sak (grovt generaliserat).
Jag vågar inte säga så mycket mer om det, här och nu, för jag vet inte om eller i så fall hur hemligt ”projektet” är, men det var i alla fall i Reumatikerförbundets regi.

Hur går det då med träningen? Jag har inte nått helt i mål, för jag har ännu inte provat att gå den långa (4 km) promenaden med stavar. Jag har trappat upp träningen och går nu två km i raskt tempo och hade tänkt försöka mig på den längre sträckan den veckan som har gått men det var alldeles för varmt på dagarna och på kvällarna var jag för trött. På morgnarna då säger vän av ordning men då är jag för stel i fötterna (det är skönt att ha något att skylla på!).

Skämt å sido men jag är otroligt tacksam och glad för att jag mår så bra som jag gör och för att jag har kunnat komma hit utan att opereras.

Ett annat mål jag har haft för den här våren var att åka med familjen till Bergamo, Italien på 50-årsfest. Vi kom hem förra söndagen och hade då varit där i fem dagar. Vi turistade, var på fest, gick i gamla staden, besökte vackra gamla byggnader och shoppade. Det som är så fantastiskt är att jag klarade det och att jag höjde mitt dagliga medelvärde i stegräknaren från 2500 steg till 6500 steg, vad sägs om det? Några dagar gick jag 8000 steg, jag är supernöjd!

På återhörande på onsdag! 

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar