fredag 17 juni 2011

Jag ger inte upp...

Hej!
Enligt uppgift var inte de aktiviteter jag var involverad i, i söndags, hemliga. För att stilla er nyfikenhet kan jag ge en inblick i vad det rörde sig om.

Reumatikerförbundets tema år 2012 kommer att handla om ”Kunskap som lindrar”, filmen som jag deltog i ska användas som underlag vid tematräffar. Den ska ge de närvarande något att fundera på, ge inspiration och idéer som leder till diskussioner och vilja att dela med sig av sina erfarenheter under träffen. Filmen tar upp följande ämnen:

º        Träning/fysisk aktivitet
º        Smärta/trötthet
º        Närstående

Det ska bli spännande att se det färdiga resultatet och du, vi kanske ses på en tematräff. Jag är en av dem som tillfrågats om att leda träffar i de olika föreningarna och distrikten.

Hur har det då gått med veckans målsättning? Sådär skulle jag vilja säga, jag har ägnat dagen åt att fundera på varför jag har så många skäl till att inte träna ibland. Jag har inte tilliten till att jag ska klara av det jag har föresatt mig och då är det så lätt att avstå allt.
För mig handlar det nu om att peppa mig själv mentalt, att acceptera att den träning som blir av är bra träning.
Förutom det måste jag också ha tålamod och se om medicinen fortfarande kan göra mig ytterligare lite bättre, mindre stel och smärtpåverkad.

Jag ger inte upp, jag ska ta min tre km promenad, om inte i morgon så i helgen eller nästa vecka. Om inte alltför lång tid ska jag ta mig runt min långa slinga och då ska jag och min hund fira med något ”smarrigt”, får han bestämma så blir det en cocosboll!

I nästa vecka hörs vi först på onsdag för jag tar en tripp till Åland tillsammans med familjen på söndag och blir borta några dagar. Jag tar med mig stavar och gummiband och försöker upprätthålla stilen och formen.

Lev väl!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar