onsdag 15 juni 2011

Lycka är att orka mer!

Hejsan!

Träningsnivån har varit låg idag pga att jag har fått månadens dos av medicin. Trots det har jag ändå gått 7610 steg idag, vilket är en astronomisk summa om jag jämför med min dåliga period i vintras då jag kanske kom upp i 30-50 steg per dag.
Jag kan bli så lycklig av att känna att jag orkar mer, kan ta i mer, att musklerna är starkare, att jag inte blir lika andfådd. Det är en fantastisk känsla att kroppen svarar på träning.

Även om jag inte har varit ute och stavgått eller tränat styrka och vattengymnastik brukar jag göra lite övningar hemma, dels med gummiband och enklare styrkeövningar t ex sit ups, bäckenlyft och sitta 90 gr mot vägg. Det som är så bra med dessa övningar är att de går att göra var som helst, hemma, på hotellet, vandrarhemmet eller i husvagnen under semestern.

Målet för morgondagen är två km rask promenad med stavar och efterföljande styrketräning hemma. På torsdag ska jag ta en rask stavpromenad på tre km och styrketräning. På fredag kan du läsa om jag har lyckats med veckans målsättning.

Vi hörs då!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar