tisdag 28 juni 2011

Vardagsmotion!
















Så här såg det ut när jag gick till jobbet i morse. När Karlbergskanalen visar sig från sin bästa sida måste man ju bara stanna till och njuta lite. Stod en stund och tittade på utsikten från St: Eriksbron här i Stockholm. Bakom mig trampade en strid ström av cyklister på cykelbanan, ute på kanalen paddlade ett par kajakister under bron och klöv den spegelblanka vattenytan (om jag blev avundsjuk, gissa!) och bredvid kanalen var morgonjoggarna redan igång.

Hur tar du dig till jobbet, skolan, dagis, affären en vanlig tisdag? För min del går det ingen bra buss mellan tåget och kontoret så det har helt enkelt blivit så att jag går 10-15 min för att lättast komma till jobbet. Kan väl inte påstå att det är alla mornar som är så trivsamma att spankulera sig fram igenom med strålande väder som den idag. Men det har liksom blivit en vana som promenadautopiloten är inställd på. Så jag låter fötterna hitta sin egen väg och hjärnan vakna till under min lilla tiominuters promenix och när jag väl landar här på kontorsstolen har leder och muskler kommit igång.

Och ska man vara lite vardagsstatistiker blir det ju faktiskt en hel del rörelse om man lägger ihop alla dessa "Ta sig till jobbet" vandringar...
Dag: 20 min (10 min tur och retur)
Vecka: 1 h 40 min
Månad: 7 h

Så räkna med din vardagsmotion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar