tisdag 2 augusti 2011

Loppisfynd!
















Snacka om att loppis har blivit en riktig fluga. Varje by, samhälle och stad har sin uppsättning av loppis, secondhand, retro och returen. Och jag gillar konceptet skarpt! Så genialt att återanvända både ditt och datt i stället för att slänga, köpa nytt. Ja, Ingrid och Monica, jag veeet att ni ler när ni läser detta. Många luncher har det varit när jag gjort fynd nere på Myrorna och kommit uppsläpande med saker inte ens jag själv visste att jag behövde :)

Och nog är det väl så att man ibland (läs ganska ofta) kommer hem med mer än man hade tänkt, men ändå jag gillar upplägget. Att gå där och skrota bland likt och olikt och plötsligen få ögonen på det där speciella.
Har tidigare skrivit om att jag gärna och ofta låter mig träningsinspireras liggande på kökssoffan med ett bra träningstidning i handen. Gissa om man kan göra fynd på dylik litteratur på loppis. Jorå så att, i förra veckan inhandlades 5 st nummer av Aktiv Träning till det eminenta priset av totalt 10 kr på loppis. Att tidningarna är ca 2 år gamla har mindre betydelse. Visst det har kommit ut både häftigare och skarpare pulsklockor och löparskor sedan dess i tidningens pryltester, men träning och upplägg ändras sig inte så fasligt över ett par år.

Så nu har jag lagret av trivsam läsning fyllt igen som kan ge nya idéer för träning både för mig själv och mina patienter. Har du själv gjort några fynd på sistonde? Länge leve loppis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar