onsdag 24 augusti 2011

Utvärdering sommaträning

Skulle kunna sammanfatta rubriken för dagens inlägg i ett ord. Klent!
Tänkte att jag denna semester skulle träna lite mera utifrån inspiration och vad jag hade lust med istället för helt efter ett spikat program. Planen var dock att använda det nya programmet som Lars coach skickat som hjälp för träningsintensitet och tider, men som sagt friare i vilken aktivitet jag valde.
Ganska snart upptäckte jag att favoritaktiviteten under semestern snarare blev att ligga på bryggan än att köra intervallpass i kajaken eller att springa. Kan du tänka dig :)

Visst har jag rört på mig i allt från spridda skurar av cykelturer, promenader, någon löprunda och fina turer i kajaken. Men hjärtat och musklerna har väl inte precis jobbat på max. Måste man då alltid träna i närheten av sitt max och vara helt utpumpad varje gång man gjort ngt? Svaret är givetvis nej. Jag tror att lugnare perioder är nog så viktiga, då kropp och själ får återhämta sig. Och jag har mått alldeles ypperligt av den aktiva vilan som bidde resultatet av sommaren.

Nu har en ny termin börjar och imorgon har innebandysystrarna sin första träning. Ska bli kul att träffa gänget igen. Gissar att hjärta och lungor får en chock men det är det värt efter sköna sommarveckor på bryggan.

Hur gick din sommarträning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar