onsdag 18 juli 2012

Gästis: Pia om guldkorn vid artros

Fick detta mejl av Pia som funderar över vardagens guldkorn. Tack Pia!
 
Vaknade tidigt, tror jag hade ont i varje liten krök på kroppen. Men, gled ner från sängen ner på golvet och gjorde de otroligt tråkiga rörelserna som blivit en del av mig lika viktig som att borsta tänderna på morgonen. I dag var det bara så ont, tungt och tråkigt efter 14 intensiva dagar med barn och barnbarn hemma varvat med jobb så är allt lugnt, tyst o tråkigt.
Låg där på golvet och funderade på vad "mitt guldkorn" för dagen skulle bli.-Guldkorn försöker jag hitta varje dag, det gör det lite lättare när det är som ondast.
(Försöker berätta det för deltagarna på de artros-skolor jag besöker).
Ett guldkorn kan vara att skypa med barnbarnen dessa tre så underbara ungar som finns i mitt liv. 
Tillbaka till mina tankar där på golvet i morse. Ett litet dåligt samvete har jag haft de sista veckorna att hunden i familjen har verkligen fått vara vid sidan av.  Vår fina Rhodesian Ricdgeback "Cherry" hon älskar att springa med när jag cyklar.  
Tanken bara kom, upp från golvet,.... vanliga morgon sysslor snabbt och mellan de svarat regn fyllda molnen som ständigt finns denna sommar så fick jag en så underbar lycklig hund med mig på turen. Bara se hennes glädje gjorde att regnet vi fick över oss spelade ingen roll.
O nu så här efteråt så tror jag faktiskt inte att jag längre har så ont fast jag blev både kall och blöt.
Att glädja någon (om än bara en hund) det ger ju sådan energi så nu blir det kul inte ett måste att hänga upp de där gardinerna som skulle bytts till midsommar.... bättre sent än aldrig.
Detta är mitt GULDKORN i dag.
Må gott alla ni där ute. Kramizar från Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar