onsdag 5 september 2012

Reumatiker fick träna jakt

När Reumatikerdistriktet Dalarna hade föreningsträff i Rättvik i helgen tränade deltagarna jakt och provade fiske. Yvonne Törnqvist ordförande i Reumatikerdistriktet Dalarna berättar att man samarbetar med Jägareförbundet och deras projekt "Jakt för alla".

I stället för att sitta på ändan och lyssna på ngt föredrag om jakt och fiske, gjorde man praktiskt slag i saken och tränade skytte i simulator och drog ut och fiskade. Det kallar jag kreativ aktivitet! Jag blir så glad av att läsa sådana artiklar där man möts på halva hållet och gör ngt bra ihop. Heja Jägareförbundet och heja Reumatikerdistriket Dalarna, flera borde ta efter er. Att möjliggöra fysisk aktivitet eller som i detta fall friluftsliv för fler än bara de som har alla ben och armar i behåll, det borde vara en självklarhet.

Läs hela artikeln från DT här >>

1 kommentar:

  1. Det låter bra! Rätt att röra på sig, helt klart!
    Jag vill rekommendera en behandling som jag gjorde i Ludvika. Så skönt och behagligt, det heter Vibrosaun, och har ungefär samma effekter som e bastu + massage samtidigt! Jag gick till Harmoni & Hälsa i Ludvika. Läs mera här;
    http://www.harmoniohalsa.se/empty_6.html
    H´a det bra, en reumatikervän

    SvaraRadera