onsdag 17 oktober 2012

Kommentar "6 år och träning vid barnreumatism"

Fick den här kommentaren från Kaatzi...Tack för tips och för att du delar med dig av dina erfarenheter!

Jag insjuknade också som barn i JIA.
Jag kunde fortsätta spela fotboll det första halvåret efter att jag fick min diagnos men sedan blev det omöjligt. Det är 16 år sedan och i dagsläget finns mycket bättre behandlingar än vad jag hade tillgång till.
Den träning jag tyckte var allra bäst då det var simskola/vattenträning. Skonsamt för lederna och samtidigt ett roligt sätt att träna. Annars vill jag bara tipsa om att man får känna sig fram. Man lär sig sina begränsningar och lär känna sin kropp. Vissa saker funkar och andra går helt bort.
Lycka till!

1 kommentar:

  1. Tack själv!
    Tycker att den här bloggen är väldigt bra och informativ, kan jag hjälpa någon annan med min kommentar så blir jag glad.

    Kika in på http://barnreumatiker.blogspot.com

    SvaraRadera