måndag 15 oktober 2012

Kommentar "Om ridning som motion"

Fick en intressant kommentar från Anki som skriver så här...

Hej, Jag har haft RA sedan 1998. Jag var 32 år när jag blev sjuk. Började rida som vuxen 40+. Ibland är det svårt för ridfröken att förstå att jag inte orkar som de andra men jag kämpar på. Ridningen är underbart rolig. Jag rider i en vanlig ridgrupp med "Tanter" i min ålder och med varierande bakgrund. Det är bara jag och en till som aldrig ridit som barn. Jag kompletterar även med styrketräning för jag känner att jag måste det för att orka. Jag rider 2 ggr/veckan och styrketränar 2 ggr/v. Annars ger mig min hund underbara långa promenader varje dag. Visst har jag ont men jag mår sååå mycket bättre nu än när jag tränar än vad jag gjorde tidigare. Har du egen häst när du rider varje dag? Hälsningar Anki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar