måndag 22 oktober 2012

Levande viktväst

















I min ungdoms dagar spelade jag mycket volleyboll på lek och korpnivå. På den tiden körde en del med vikväst under träningen för att hoppa högre vid nät. Själv kunde jag gå rakt under nederkanten på nätet så jag behövde aldrig ens drömma om att komma upp till nätets övre kant så västträning var aldrig aktuellt för mig. Nu bjuder dock livet på nya former av träning. Med en 6 månaders brutta på ryggen har jag fått en levande viktväst. Tänk vad fiffiga prylar det finns, ryggsäck att sätta barn i så att man kan ta sig ut över stock och sten utan vagn. Tack vare rejält avbärarbälte för höften och tilltagna axelremmar får jag säcken att sitta skönt över rygg och skuldror. Stolen är utrustad med stödben så att man kan ställa ned hela ekipaget i som då står för sig själv. Enligt fabrikat skall vi kunna ha pinglan i denna upp till 20 kg, men en god bit innan dess har nog både mina fötter och skuldror tackat för sig men än så länge på strax under 10 kg matchvikt njuter jag av äventyrspromenader med min levande viktväst.

Vill du läsa mer om denna fiffiga bärryggsäck så hittar du det på Vaude Jolly Comfort  här >> 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar