måndag 26 november 2012

Hurra för bibblan!











Jag har sagt det förut och jag säger det igen...länge leve biblioteket! När jag spankulerade omkring på bibblan i veckan och tog en lov där tidskrifterna är fick jag se att mitt bibliotek hade prenumeration på tidningen Aktiv Träning. Denna tidning är väl tänkt som det manliga alternativet till månadsjournalen Iform men i min smak är Aktiv Träning bra mycket bättre. Roligare reportage, bättre bredd på träningsprogram och kul pryltester. Så jag tvärnitade vid hyllan och började bläddra i månadens ex. Då kom den stora överraskningen, min blick föll på texten -Låna gärna hem några av våra tidskrifter. Jubel och fröjd, här finns inte bara servicen med boklån, man får låna tidningar också. Julafton! Jag plockade raskt ihop några tidigare nummer tillsammans med Dolphans bok om träning och gick nöjd hem.

Gällande den sistnämnda boken "Dolph Lundgren -Fit Forever" som utkom förra året så är boken en sorts kombo av där hans livshistoria berättas tillsammans med olika träningstips/program utifrån hur Dolph tränar och tränat. För min egen del känns det som rätt mycket "fluff" med målet att forma snygga muskler mer än en bok för en glad vardagsmotionär. Men visst en och annan övning/program med kroppen som belastning kan jag tänka mig att modulera för eget bruk. Och för den som ffa vill bygga muskler på gym finns säker många tips att hämta i boken. Men som sagt jag var glad att jag inte lagt pengar på att köpa Dolphs bok utan lånat den på mitt eminenta bibliotek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar