fredag 15 mars 2013

Knakande drivaxlar!?





















Ramlade på den här bilden när jag idag var ute på promenad och gick förbi den lokala bilmeken, kunde inte låta bli att ta upp mobilen och fota. Mina fotleder hade just börjat signalera att de tyckte att promenaden borde ta slut snart och att väglaget var väl halkigt. Kände som om jag helt klart hade "knakande drivaxlar" då mina artrosfötter började säga ifrån. Mina tankar gick också till senaste numret av Reumatikervärlden (Reumatikerförbundets tidning) där man på sid 28-33 kan läsa om "Allt du vill veta om ledproteser" apropå "knakande drivaxlar". Missa inte inspiratören Maria Wallin på sid 8 och 9 som trots dubbla höftledsbyten leder träning på SATS. Riktigt hoppfull läsning!

Reumatikervärlden kan du läsa via Reumatikerförbundets hemsida som du hittar här >>
Du hittar tidningen i högra kolumnen på hemsidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar