måndag 19 januari 2015

Projekt Cykelvasan 2015



Hur går det med målspecen inför 2015? Jag har klurat hit och dit och insett att skidåkning är ingen ide att sätta upp på listan detta år. Hit och dit väder och trökiga fotleder underlättar inte för längdlaggen men cykeln däremot den står uppställd på sin trainer och används lite nu och då.

Så nu har jag bestämt mig, 2015 får gå utforskas på två hjul. Projekt Cykelvasan 2015 är fastställt.
Nu tänkte jag inte ta i från tårna och köra heeela lååånga Cykelvasan på nio mil utan de sista tre fina milen från Oxberg in till Mora, alltså Kort Cykelvasan.

Jag har aldrig deltagit i ett cykellopp tidigare och det längsta jag suttit i sadeln i ett sträck är ca två mil, så jag har faktiskt ingen aning om hur kroppen och knoppen kommer att reagera. Men en sak vet jag, cykla är kul! Och då har man liksom kammat hem första poängen, motivation. Dessutom funkar cyklingen förvånansvärt bra med mina ledreumatiska artrosfötter vilket också är en bonus.

Har lyckats få med mig maken på tåget så det blir en extra roligt att kunna träna ihop och dela upplevelsen. Vet också några flera i bekantskapskretsen som skall köra men de ger sig på niomilaren.

Undrar om det finns några flera där ute i bloggrymden som går i samma tankar. Ska vi bilda en liten cykelklubb här på Reumatikerförbundets träningsblogg?

Nu skall jag klura vidare på hur man smartast lägger upp träningen för att fixa tre mil på hojen. Hoppas du vill följa med på äventyret!

/Elin sjukgymnast

2 kommentarer:

  1. Kul med Cykelklubb! kanske inte hinner köra cykelvasan men kul att kunna dela erfarenheter och kanske träffas för en skogstur ihop nångång :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är intresserad Anton. Flera som är sugna på en klubb för lite cykelpepp? /Elin sjukgymnast

    SvaraRadera