måndag 27 april 2015

Gästblogg Kristina: Smörgåsbordet


Idag brottas jag med smörgåsborsproblemet. Ni kanske känner igen er?
Du tar din tallrik, du kommer fram till bordet och all den uppdukade maten är vackert och inbjudande upplagd…Du blir sugen på allt! Samtidigt inser du att allt inte får plats på tallriken, du skulle dessutom inte orka ens att smaka på allt… För att göra rätt val, så tittar du på vad andra har lagt på sina tallrikar, vad som verkar vara den godaste maten. Du tar även en titt på smörgåsbordet från andra sidan för att få en ny vinkel på uppläggen samtidigt som du försöker välja ut godbitarna. Det är inte lätt att välja. Det är tråkigt att välja fel, nu när du har så många mumsbitar framför dig. Du vill inte missa något! Speciellt inte något av dina favoriter, även om det finns en del nya rätter som ser fantastiskt smakliga ut. Vad ska du välja, utan att överlasta tallriken och utan att bli övermätt och uttröttad?

Nu gäller dagens smörgåsbord inte mat i mitt fall, utan träning.
Det finns för mycket kul att göra idag, men begränsat med tid och även ork. Första frestelsen var att prova ett nytt spinningprogram på jobbets träningscyklar (få känna känslan av att bli riktigt fysiskt trött, det är roligt att prova nyheter, men inomhusträning när solen skiner är inte lika lockande ), sen lockar såklart en ridtur i vårsolen på döttrarnas ponny (lukta på granskogen, lyssna på fåglarna och njuta av harmonin, men det är nog lite väl lågintensiv träning), orienteringsträning med ungdomsgruppen ikväll (roligt, roligt, roligt med ungdomar, och orientering efter en intensiv arbetsdag är en spännande utmaning, men det kan ju bli väldigt lång tid med träning om jag kommer vilse), mountainbikecykling med sambons träningsgrupp (riktigt kul, varierande jobbigt men rätt svårt tekniskt, jag kan få svårt att hänga med gruppen och det är ju lite trist att vara ett bromsankare), säsongens första löparlopp finns också att välja på (utmanade, högintensivt, trevliga löparkompisar, men har jag egentligen så mycket fart att visa upp)…utan att anstränga mig hittar jag ännu mer på mitt smörgåsbord! Det är överfyllt av lockelser och min träningstallrik är för liten tidsmässigt och orkmässigt för att få in allt som lockar.

Tur att jag hinner frossa i vilken av aktiviteterna jag ska roa mig med, men det är svårt att välja….
Ha en skön dag!
/ Kristina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar