måndag 13 juli 2015

Runtastic fiffiga appar

Cover art

Är du en appbiten och appvan användare? Det är inte jag! Har provat lite olika appar inom ämnet livsstil och hälsa men inte riktigt fastnat för någon, förrän nu. Den har länge legat nedladdad i mobilen och visst har jag kikat lite på den ibland men det var först för ett par månader sedan som jag faktiskt började använda den i skarpt läge. Appen heter "Runstatic Mountain Bike" och innehåller en rejäl mängd funktioner i gratisversionen och ännu fler i PRO-versionen (betalversionen) förstås. Här går att få fram allt från cykelrutt via GPS till medelhastighet och sträcka. Om du är av den interaktiva sociala typen kan du följa dina cykelkompisar över sociala medier och dela rutter och tider om så önskas. Själv är jag kort och gott mest förtjust i all se vilken sträcka jag cyklat och på vilken tid. Kalendern som ackumulerar sträcka under varje månad peppar också och det är roligt att se hur många kilometer jag samlar under en månad då jag väljer cykeln som transportmedel.

Runtastic är precis som namnet avslöjar från början en app för löpning men har sedan utvecklats med både funktion för cykling (MTB och landsväg), gång, magträning (x flera), sömn och pulsmätare.

Fiffig app, lätt att använda med lagom peppande effekt!

Kommentera gärna dina synpunkter om du själv testat någon av Runtastics appar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar