måndag 8 februari 2016

Gästbloggare EvA om att vara löjligt förtjust i att cykla!

EvA på en av sina cykelturer

EvA heter jag och är reumatiker sedan 1979, men det är bara en av alla saker som jag är. Jag är mamma till två utflugna barn, jag är gift sedan länge, jag är hundägare och jag är badledare för en av föreningens vattengympagrupper. Dessutom är jag löjligt förtjust i att cykla och att påta i jorden. Jag kommer att på Reumatikerförbundets träningsblogg dela med mig av några av mina cykeltankar.

Att cykla är bland de roligaste träningsformerna jag vet. Det är ju ganska skonsamt för lederna, förut cyklade jag nästan bara på min träningscykel inne. När jag har ont i händer eller armbågar så behöver jag ju liksom inte hålla i styret. Jag har ibland lätt att ge upp när jag sitter där hemma och trampar, så för att motivera mig att sitta kvar, brukar jag cykla framför TVn /datorn. Då gäller det att välja ett lagom långt program/avsnitt. Annars kan jag ta fram en spännande bok medan jag cyklar, ljudböcker är ju bara bäst. 

Att ha sin cykel hemma i sovrummet gör den stundom till en bra kläd-och sakhängare

Vi hörs igen i slutet av veckan då skall jag berätta om en bra motivationshöjare som jag har fastskruvad på styret. På återhörande!  // EvA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar