måndag 7 mars 2016

Gästbloggare EvA: Cykelhjälm gör skillnad!

EvA stil eller form spelar ingen roll, bara den sitter på

Hej igen!

Säkerhet är en viktig sak att  tänka på när man ska cykla, dels behöver vi använda cykelhjälm för att skydda knoppen. Jag erkänner att det kändes lite fånigt i början men jag fick en så söt blommig cykelhjälm att nu bär jag den med glädje.

Vintercykling kräver vinterdäck, reflex, lampor och uppmärksamhet, Har det snöat lite så kan snön dölja isfläckar, det gäller att vara beredd. Att som reumatiker vintercykla kräver för min egen del att jag klär mig lite för mycket för att inte frysa i början av cykelturen , detta leder naturligtvis till att jag är för alldeles varm i slutet av turen. 

Jag har experimenterat en hel del med vilken typ av underställ, vindtäta kläder, vilken mössa att ha under hjälmen  och vilken typ av  varma vantar som jag tycker passar mig.  Själv är jag frusen och känslig för drag, så jag vill vindtätt. På sista tiden har till och med mina ögon blivit känsliga för drag så jag måste ha skyddsglasögon.  
Men vad gör det när man får cykla!
mvh/EvA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar