måndag 9 maj 2016

Gästbloggare Maj: Det gäller att hålla koll på pedalerna



I kväll kunde jag inte låta bli att ge mig ut och testa cykeln efter att den varit inne på service. Det kändes lyxigt med 24 växlar istället för 4. Tack för det, Racerdepån i Falköping! Kedja, växelvajer och växelkassett ska visst bytas varje år, så det var inte så konstigt att min cykel inte var helt ok. 
När jag skulle stanna och ta ett foto utmed  vägen så hände det som nästan alltid händer varje säsong innan man har präntat in att fötterna faktiskt sitter fast med cykelskorna på pedalerna. Jag fick inte loss ena foten snabbt nog och där låg jag ner i vägkanten med cykeln över mej! Allt gick bra och jag tog mej snabbt upp igen.  Den lilla platsen Mussla är ett ställe som jag ofta cyklar förbi, kanske återkommer lite mer skyltar framöver.


1 kommentar:

  1. Då fick du ju chansen att ta en närbild på naturen...
    ;-) / Lena K

    SvaraRadera