tisdag 17 maj 2016

Gästbloggare Maj: Miljöombyte



Den här helgen så packade vi husvagnen och åkte till västkusten och Gullbrannagårdens camping. Maken skulle gå på ett årsmöte och jag kunde bara koppla av. Just att byta miljö eller bara göra en förändring i en vana tycker jag ger extra energi. Bara att gå åt andra hållet på en invand runda gör att man ser saker i ett annat perspektiv. Ibland räcker en så enkel sak.

Jag bytte ut granar och ko-hagar mot vindpinade tallar och sanddynor. En dag cyklade vi en bit på Kattegattleden som är en cykelled som går mellan Helsingborg och Göteborg. Det var bitvis riktigt nygjord grusväg så det var bra träning. När man börjar leta lite så finns det gott om cykelleder överallt. Dags att du utforskar ditt närområde? Själv upptäckte jag att jag bor utmed Västerhavsleden (mitt inne i landet!) och Sverigeleden. 

Vad har du runt knuten??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar