tisdag 3 maj 2016

Gästbloggare Maj: Nu börjar det!

Maj njuter av vårens härliga blomning

Igår ångrade jag att jag skickade in min intresseanmälan för deltagandet i Cykelvasan 30 km. Min kropp bara skrek nej,nej, nej till allt jag gjorde. Humöret åkte ner i källaren och insikten om sjukdomen blev så där tråkigt tydlig. 


Men idag vaknade jag  till en ny dag och solen sken. Här i Västergötland har det varit kallt och blåsigt hela våren och att ge sig ut och cykla har inte varit särskilt lockande. Så att solen och värmen kom kändes som en underbar gåva. Lederna kändes lugnare och maken var på hugget så efter lunchen packade vi en ryggsäck med kaffe och drog iväg för att vandra i vackra vitsippsbackar utmed Dalumsleden. 

Att få på sig vandringskängor och  ryggsäck gör att jag kommer in i någon slags lugn takt både i kroppen och knoppen och vi njöt verkligen. När vi kom hem igen tog vi en liten runda med cyklarna också. Nu känner jag mig mycket bättre och där med Cykelvasan 30 kanske inte är en omöjlighet i alla fall???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar